Adı Soyadı |
: Gonca VAROĞLU |
||
İletişim Bilgileri |
: goncavaroglu@nevsehir.edu.tr |
||
|
|||
Öğrenim Durumu:
Derece |
Alan |
Üniversite |
Yıl |
Lisans |
Japon Dili ve Edebiyatı |
Ankara Üniversitesi |
2006 |
Yüksek Lisans |
Japon Dili ve Edebiyatı |
Ankara Üniversitesi |
2009 |
Doktora |
Japon Dili ve Edebiyatı |
Ankara Üniversitesi |
2016 |
Görevler:
Görev Ünvanı |
Alan |
Görev Yeri |
Yıl |
Yrd. Doç. Dr. |
Japon Dili ve Edebiyatı |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2017 Nisan - Halen |
Araştırma Görevlisi |
Japon Dili ve Edebiyatı |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2010 Mart - 2017 Nisan |
Yayınlar:
A) Ulusal ve Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler
A.1. Varoğlu, G., “Japoncada “Hara” Türkçede “Karın” Sözcüğü ile Oluşan Deyimlerin Kavramsal/Anlamsal Karşılaştırması”, Dil Dergisi, S. 161, ss. 34-49, 2013.
B) Ulusal ve Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler
B.1. Varoğlu, G., “Japoncada “気 ki” Sözcüğünü Temel Alan Deyimlerdeki Ön Adlarda Görülen Metaforik Kullanımlar”, I. Uluslararası Asya Dilleri ve Edebiyatları Sempozyumu, Erciyes Üniversitesi, Kayseri, 2011.
B.2. Sugiyama, T., Varoğlu, G., “Japonca Rehberlerinin ve Rehber Adaylarının Japon Yazısına Bakışı”, I. Uluslararası Asya Dilleri ve Edebiyatları Sempozyumu, Erciyes Üniversitesi, Kayseri, 2011.
B.3. Varoğlu, G., “Japoncada Sebep Bildiren kara ve no-de Yapıları Üzerine Bir Değerlendirme”, 9. Türkiye Japonca Öğretmenleri Toplantısı, Ankara Üniversitesi, Ankara, 2010.
B.4. Varoğlu, G., “Japon Dili Eğitiminde Kültürün Yeri”, 10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2010.
B.5. Zülkadiroğlu, G., “Türkçe ve Japonca Koşul Tümceleri - -tara Üzerine-”, Avrupa Japon Dili Eğitimi Sempozyumu, Poster Bildiri, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale, 2008.
B.6. Zülkadiroğlu, G., “Türk Öğrencilerin Bakış Açısıyla Japonca ‘Koşul Anlatımları’ Üzerine Bir Değerlendirme”, 6. Türkiye Japonca Öğretmenleri Toplantısı, Bilgi Üniversitesi, İstanbul, 2007.
B.7. Zülkadiroğlu, G., “Japonca Öğretiminde Anadilden Kaynaklanan Sorunlar – Japonca Koşul Anlatımları ve Türkçe Şart Kipi-”, Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2007.
C) Kitaplarda Bölümler
C.1. Varoğlu, G., “Japonca Deyimlerin Kullanım Durumlarının Saptanmasında Derlemin Yeri”, Japon Dili ve Kültürü İncelemeleri JDI Serisi III, Transnational Press London, Kahraman, C., Toksöz, L., Ed., ss. 185-200, 2017.
C.2. Varoğlu, G., “Japon Dili ve Edebiyatı Lisans Öğrencilerinin “Japonca” Kavramına İlişkin Algıları”, Japon Dili ve Kültürü Eğitimi Araştırmalarına Yeni Yaklaşımlar: JDI Serisi II, Özbek, A., Özşen, T., Kawamoto, K., Ed., Paradigma Akademi, Çanakkale, ss. 63-78, 2016.
C.3. Varoğlu, G., “Yapısal ve Anlamsal Açıdan Benzerlik Gösteren Japonca Deyimlerin Öğretiminde Ortaya Çıkabilecek Sorunlar Üzerine – hara ve mune Sözcükleri ile Oluşan Deyimlerden Yola Çıkarak –”, Japon Dili İncelemeleri, Tekmen, A. N., Sugiyama T., Avdan N., Ed., Türk Japon Vakfı Yayınları, Ankara, ss. 23-40, 2015.
D) Ulusal ve Uluslararası Hakemli Kongrelerde Sunulan Bildiriler
D.1. Varoğlu, G., “Japonca Deyimler Üzerine Derlem Temelli Bir İnceleme”, I. Japon Dili ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu JADEUS 2017, Tekirdağ: Namık Kemal Üniversitesi, 2017.
D.2. Tekmen, A. N. ve Varoğlu, G., “Natsume Sōseki’nin “Kokoro”Adlı Eserinde “Hara 腹” ve “Mune 胸”, Türkiye’de Japonya Çalışmaları Konferansı JAD - III, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi, 2016.
D.3. Varoğlu, G., “Japon Dili ve Edebiyatı Lisans Öğrencilerinin “Japonca” Kavramına İlişkin Algıları”, I. Japon Dili ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu JADEUS, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, 2016.
D.4. Varoğlu, G., “Yapısal ve Anlamsal Açıdan Benzerlik Gösteren Japonca Deyimlerin Öğretiminde Ortaya Çıkabilecek Sorunlar Üzerine – hara ve mune Sözcükleri ile Oluşan Deyimlerden Yola Çıkarak –”, 14. Japonca Öğretmenleri Toplantısı, Ankara: Türk Japon Vakfı, 2015.
E) Seminerler
E.1. Varoğlu, G., “Japonca ve Türkçede Beden Sözcükleri ile Oluşmuş Deyimler Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma – “ağız”, “burun”, “kulak”, “göz” Üzerine –”, 144. Çağdaş Japonca Araştırmaları Toplantısı, Nagoya: Nagoya Üniversitesi, 2014.
Alınan Burslar
2013 Temmuz - 2014 Temmuz Japon Vakfı Doktora Tezi Araştırma Programı
2009 Eylül - 2010 Mart Japon Vakfı Japonca Öğretmenleri Eğitim Programı
2003 Nisan - 2004 Mart Tokyo Yabancı Diller Üniversitesi Öğrenci Değişim Programı
İlgi Alanları
Dil, Dilbilim, Anlambilim, Bilişsel Dilbilim, Bilişsel Anlambilim, Deyimler, Japon Dili Eğitimi